divendres, 30 de maig del 2008

Retrats de família (1)



Com que a partir d’ara i fins setembre estaré molt enfeinat, anava a tancar el bloc fins aleshores. Al final he decidit (en comptes d’això) encetar aquesta nova secció que em permetrà mantenir-lo obert, sense haver de dedicar tant de temps (a partir de setembre, si no ho fa abans, ja toranarà a la normalitat). L’anomene “Retrats de família” i va d’això:
Ben Mirat, un cosí de Ben Pensat, té un castell molt gran en el qual hi ha una gran sala que decoren retrats de tots els membres de la seua família. Ben Mirat anirà presentant-nos-els d’una manera una mica peculiar: ens donarà pistes en vers per tal que nosaltres n'endivinem el parentiu.
Avui, com que és el primer dia, ens en presenta dos (que són dos clàssics):

A.
Ni germans ni germanes tinc,
Però el fill d’aquest home
És el pare del meu fill.


B.
Ni germans ni germanes tinc,
però el pare d’aquest home
és el pare del meu fill.



Òbviament són fàcils, però ens faran pensar un moment. Continuaran agraïnt-se les respostes.

3 comentaris:

Adolfo ha dit...

Ei, ja et vaig dir que m'agradaven les endevinaies? ^^

Vaig a provar:

A. Si 'aquest home' te un fill i eixe fill es el pare del meu fill, aleshores 'aquest home' ha de ser el meu sogre, perque és el pare del meu marit (o la meua parella o com vullgau, supose que per a poder jugar a açò ens hem de llimitar a la familia tradicional).

B. Si 'aquest home' te un pare que és el meu marit, per ser el pare del meu fill, aleshores, 'aquest home' és el meu fill.

Salutacions i ánim amb la feina!

Anònim ha dit...

A Mon Pare.
B El Meu Avi.
I no ho explique per que cada vegada m´enrrede mes.

Aristófanes ha dit...

Creo que esta vez llego con un poco de retraso, pero parece que no ha habido mucho movimiento. ¿Está el personal con estrés pre-exámenes?

En el caso A, el hijo de A es el padre de mi hijo. Por lo tanto, A es el padre del progenitor (no dice si uno mismo es hombre o mujer) de mi hijo. Es decir, A es mi padre (porque A sí que es hombre) o el padre de mi cónyugue.

En el caso B, el padre de B es el padre de mi hijo. Con lo cual las opciones son que B sea mi hijo (con lo cual el enunciado sería "el padre de B es el padre de B") o bien que sea el padre de algún hermano de B (porque dice que yo no tengo hermanos pero no dice que B no los tenga).



¿Noto cierta discriminación o es casualidad que todo sean padres y no madres?